De Vragendokter
Je kent het wel: een collega komt aan met vreselijke vragen voor een enquête of participatietraject. Te lang. Te complex. Te veel moeilijke woorden. Kortom: te veel gedacht vanuit de zender. Wat is wijsheid? Alleen ‘nee’ zeggen is geen optie, er is ook een ‘ja’ nodig maar dan tegen iets beters.
Raadpleeg dan de Vragendokter. Die stelt snel een diagnose: wat zijn slechte vragen, wat zijn goede vragen en is er een medicijn?
Hoe werkt het? Ben je abonnee op De Inwoner Centraal? Stuur de vragen naar info@pro-public.nl. Vertel er alvast bij wat je er goed aan vindt, slecht aan vindt en of je al aan alternatieven hebt gedacht. Binnen een werkdag nemen contact met je op en stellen we samen de diagnose. We geven ook tips: wat kan beter en hoe kan dit beter. Zo maken we samen een betere versie, een ‘ja’.
Moeten eigenlijk alle vragen op de schop? En is het belangrijk om de vakcollega(‘s) daarbij te betrekken? Dan vertellen we dat ook eerlijk. We organiseren dan een scrum van één tot anderhalf uur met jou en collega’s van de vakafdeling. Daarna heb je vragen die inwoners wél begrijpen. We rekenen dan ons gebruikelijke uurtarief. Maar als abonnee van De Inwoner Centraal begin je gratis: mail je vragen naar info@pro-public.nl voor gratis diagnose en tips.
Let op: de praktijk van de Vragendokter is dagelijks onregelmatig geopend vanwege consults elders. Van 16 december tot 6 januari is de praktijk gesloten.
Nog niet geabonneerd op De Inwoner Centraal? Schrijf je hier rechts in.